Scena restauracyjna ponownie znalazła się w dramatycznej sytuacji. Aby wesprzeć lokalnych restauratorów w tym trudnym czasie, BRITA Polska postanowiła mocno zaangażować się w działania #hotgastrochallenge, #jedzlokalnie, #pijloklanie. Od listopada firma zamawia posiłki regeneracyjne w opcji z dostawą. Zachęca również innych do wsparcia gastronomii.
BRITA wspiera lokalnie
Wprowadzone ograniczenia związane z pandemią koronawirusa znów odbijają się negatywnie na sytuacji lokalnych restauratorów. Dlatego pracownicy Brita Polska postanowili aktywnie wesprzeć sektor gastronomiczny zamawiając od nich posiłki regeneracyjne. Obiady na wynos są kupowane codziennie w innych restauracjach, szczególnie w tych zlokalizowanych blisko firmy mieszczącej się w Ożarowie Mazowieckim. Pierwszy posiłek został zakupiony w Pasibusie, ponieważ to oni byli główną inspiracją do włączenia się w akcję #hotgastrochallenge. Kolejne zamówienia złożono w lokalnych restauracjach: Karczma Baccara w Jawczycach i Halina Wcina w Ożarowie Mazowieckim. Co istotne – posiłki przeznaczone są dla pracowników, których charakter pracy nie pozwala na pracę zdalną. Należą do nich m.in. pracownicy magazynu, recepcji czy logistyki.
– Jako firma zaangażowana społecznie, chcemy wspierać lokalnych restauratorów oferujących dania na wynos. W dzisiejszych czasach każde wsparcie dla lokali gastronomicznych jest na wagę złota. Mamy szczerą nadzieję, że podjęte przez nas kroki zainspirują także inne firmy do działania i wspólnie przyczynimy się do przetrwania biznesu restauracyjnego – mówi Tomasz Zawora, Dyrektor Zarządzający BRITA Polska.
Codzienna praca pracowników stacjonarnych firmy BRITA Polska zapewnia ciągłość dostaw i brak opóźnień w realizowaniu zamówień filtrów do sklepów. Solidarnie przyłączając się do akcji, firma może nie tylko wesprzeć lokalną gastronomię, ale również pozytywnie wpłynąć na komfort pracy pracowników, uhonorować ich wysiłek i zaangażowanie w trudnych czasach pandemii.
BRITA Polska specjalizuje się w filtracji wody przeznaczonej do spożycia. Produkty najczęściej wykorzystywane są w gospodarstwach domowych. Jednakże, jeden z działów firmy dostarcza filtry profesjonalne przeznaczone do lokali gastronomicznych. Są one montowane przy ekspresach do kawy, piecach konwekcyjno-parowych i piekarniczych oraz zmywarkach do naczyń. Lockdown branży gastronomicznej oznacza również kłopoty dostawców sprzętu gastronomicznego.
O BRITA
Firma BRITA powstała w 1966 roku i w przyszłym roku będzie świętowała swoje 55-lecie. Pierwsze produkty były wytwarzane ręcznie w ogrodzie pomysłodawcy firmy, Heinza Hankammera, który kilka lat później opatentował i wprowadził na rynek pierwszy dzbanek do filtracji wody. Przygoda, która rozpoczęła się w jego własnym ogrodzie, po 50 latach rozwinęła się w firmę o globalnym zasięgu i lidera w dziedzinie optymalizacji jakości wody pitnej oferując rozwiązania dla klientów indywidualnych, gastronomi, biur, fabryk oraz szpitali. Dzisiaj prowadzi działalność w 66 krajach na pięciu kontynentach. W Polsce firma stale angażuje się również w wiele proekologicznych inicjatyw, takich jak sadzenie drzew tlenowych czy zbieranie i recykling zużytych filtrów do wody.