Strona głównaPolecaneDo kogo swoją ofertę kieruje dystrybutor win?

Do kogo swoją ofertę kieruje dystrybutor win?

Na polskim rynku pojawia się coraz więcej firm, które zajmują się importem oraz dystrybucją najlepszych światowych win. Współpracują one ze znanymi światowymi producentami (m.in. z Włoch, Francji, Chile, Hiszpanii, Portugalii, Argentyny, Australii i Nowej Zelandii, Węgier, Gruzji) słynącymi z wysokiej klasy win wytrawnych, półwytrawnych, półsłodkich i słodkich (wytwarzanych z najlepszych szczepów winogron). Profesjonalni dystrybutorzy najczęściej przygotowują oferty dopasowane do potrzeb różnych grup Klientów.

Hotele i restauracje

Cenionymi odbiorcami dystrybutorów są hotele i restauracje. Profesjonalny dystrybutor win powinien znać branżę HoReCa, orientować się w potrzebach restauracji (w tym tych hotelowych) oraz hotelowych barów serwujących Gościom wysokiej jakości trunki. Dystrybutorzy najczęściej pomagają klientom dobrać nowe gatunki wina, dopasowane do serwowanej kuchni, charakteru restauracji oraz cen w karcie. W ten sposób, wspólnie z menadżerem hotelu czy restauracji, doradca dystrybutora bierze udział w tworzeniu idealnej karty win, która zachwyci Gości, stanie się doskonałą oprawą dla menu oraz pomoże stworzyć wyjątkowy klimat miejsca.

Sklepy i hurtownie

Kolejną grupą klientów importerów win prosto z najlepszych światowych winnic są sklepy i hurtownie. W Polsce powstaje coraz więcej wyspecjalizowanych winiarni, które wśród swojego asortymentu posiadają zarówno kultowe gatunki win ze znanych szczepów, jak i bardziej niszowe trunki kierowane w stronę koneserów. Działają zarówno placówki stacjonarne, w których doradcy pomagają dobrać najlepsze wino do okazji, preferencji czy podawanego menu, jak i winiarnie internetowe przyciągające bardzo rozbudowaną ofertą oraz konkurencyjnymi cenami. Dystrybutor win bardzo często zajmuje się importem na potrzeby stałych klientów, z którymi podpisuje umowy.

Klienci firmowi

Wielu dystrybutorów przygotowuje również oddzielną ofertę z katalogiem win skierowaną w stronę klientów biznesowych. Doradcy pomagają dobrać wina, które można wykorzystać w marketingu i promocji firmy, na firmowe eventy, konferencje czy szkolenia z lampką wina w tle. Wysokiej klasy trunki często zamawiane są także jako prezenty dla ważnych kontrahentów (np. z okazji podpisania umowy, ważnego jubileuszu firmy). Dystrybutor win pozwala klientom dobrać wina dopasowane do konkretnego budżetu oraz okazji.

Klienci indywidualni

Niektórzy dystrybutorzy obsługują również imprezy prywatne. Znane gatunki win francuskich, włoskich, chilijskich czy argentyńskich coraz częściej goszczą na stołach podczas wesel, jubileuszy oraz innych prywatnych przyjęć. Dostawy na przyjęcia okolicznościowe stanowią więc kolejny kanał dystrybucji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Must Read