Zdrowa dieta – na co zwracać uwagę i co warto jeść

Zdrowa dieta wielu osobom kojarzy się negatywnie. Na samą myśl o diecie, niektórzy dostają gęsiej skórki, bo są przekonani, ze będą musieli ograniczyć się jedynie do jedzenia niewielkich porcji warzyw i uczucie głodu ich nie opuści. Nic bardziej mylnego. Zdrowa dieta to przede wszystkim pełnowartościowe posiłki, które mają dostarczyć naszemu organizmowi niezbędne mikroelementy. Zdrowa dieta nie ma nic wspólnego z głodówką i wyrzeczeniami, które często nam się kojarzą z dietą. Zdrowy sposób odżywiania to przede wszystkim zdrowe nawyki i wynikający z tego styl życia. Na co należy zwracać uwagę podczas układania naszej diety? I co warto jeść? Czy możemy pozwolić sobie czasami na małe przyjemności? Na te i inne pytania związane ze zdrową dietą, odpowiemy w tekście.

Zdrowa dieta – na co zwracać uwagę podczas dobierania posiłków

Dietetyczne jedzenie to pułapka, w którą wpada wiele osób, chcących  schudnąć. Wydaje się nam, że jeżeli skupimy się na tym, by jeść mniej kalorii, możemy tym samym zjeść więcej posiłków. W rezultacie wygląda to w ten sposób, że przez to jemy więcej niż przed rozpoczęciem diety. Wiele osób uwielbia sushi. Czy można je jeść podczas stosowania diety? Czy zdrowa dieta i sushi to dobre połączenie?

Zdrowa dieta – na co zwracać uwagę, jeśli chcemy zjeść sushi?

Dietetycy uznają, że jedna porcja sushi to 6 kawałków lub po prostu jedna rolka. I przyjmuje się, że podczas jednego posiłku nie powinniśmy przekraczać takiej porcji. Nie da się ukryć, że wybór sushi jest ogromny i restauracje oferują coraz to nowe rozwiązania, by wyjść naprzeciwko europejskim standardom. Niestety przez takie działania, bardzo często oferowane w menu sushi, daleko odbiega od tego tradycyjnego japońskiego. Czego zatem należy unikać, jeśli chcemy jeść sushi i zachować zdrową dietę?

Na początek należy przypomnieć, ze tradycyjne sushi niesie ze sobą wiele dobrego i naprawdę jest zdrowe. Bogate w różne składniki mineralne, z powodzeniem wzbogaca nas jadłospis. Czy każde sushi możemy jeść? Niekoniecznie. Mimo tego, że sushi jest pełnowartościowym posiłkiem, niektóre restauracje próbuję ulepszać tradycyjną recepturę, co niekoniecznie wychodzi na dobre. Starając się trafić w europejskie i amerykańskie gusta konsumentów, bardzo często w menu restauracji pojawiają się dania, które z sushi nie mają niewiele wspólnego, mimo że kryją się pod taką nazwą. Czego zatem unikać? Możemy na przykład natrafić na kawałki sushi z dodatkiem serka kremowego czy majonezu, co – jak nietrudno się domyślić – sprawia, że takie „ulepszone” sushi jest bardzo kaloryczne. Ponadto, jak zostało wspomniane, trudno w ogóle sushi z takimi dodatkami nazywać sushi.

Popularne staje się także sushi w panierce, czego również powinniśmy unikać. Nie trzeba chyba nikomu przypominać, że jedzenie smażone na głębokim oleju jest nie tylko bardzo kaloryczne, ale i niezdrowe, ponieważ takie produkty mocno chłoną tłuszcz, który zjadamy.

Warto również w przypadku diety graniczyć sos sojowy, który zawiera dużo sodu. Oczywiście sód jest potrzebny do prawidłowego funkcjonowania organizmu, ale należy pamiętać o tym, że jego nadmiar prowadzi do zatrzymywania wody w organizmie a nawet do zaburzenia pracy wielu narządów.

Zdrowa dieta – na co zwracać uwagę, jeśli chcemy jeść sushi

Tradycyjne sushi nie stanowi żadnego ograniczenia w zachowaniu zdrowej diety, jednak, jak już wspomnieliśmy, powinniśmy przestrzegać tego, by nie przekraczać jednej porcji, czyli sześciu kawałków lub jednej rolki. Nie warto również sięgać po nowoczesne wersje sushi, które oferują niektóre restauracje, bo są to rozwiązania bardzo kaloryczne, z dodatkiem serka czy nawet majonezu. Nie musimy oczywiście przypominać, że takie dania nie mają wiele wspólnego z prawdziwym sushi. Ponadto bardzo ważne jest to, by w miarę możliwości ograniczyć spożycie sosu sojowego, nawet jeśli jest to sos o obniżonej zawartości sodu. Takie rozwiązanie i tak oferuje jedynie zmniejszenie porcji sodu w sosie sojowym o 25 %.

Zdrowa dieta – na co zwracać uwagę i co warto jeść
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here