Mniej glutenu w diecie – co zamiast mąki pszennej?

Mąka od zawsze stanowiła elementarny składnik wypieków oraz innych wyrobów cukierniczych. Popularne obecnie fast foody, makarony oraz pizze również powstają na bazie sproszkowanych ziaren zbóż, orzechów oraz roślin bulwiastych.

Najbardziej popularna jest mąka pszenna, choć wiele osób uważa ją za produkt niekorzystnie oddziałujący na pracę ludzkiego organizmu. Zawarty w niej gluten uszkadza kosmki jelitowe, wywołując nierzadko reakcje alergiczne. Warto zatem wiedzieć, które odpowiedniki są zdrowszą opcją dla naszego organizmu.

Zalety produktów bezglutenowych

Mąki nie zawierające białek roślinnych są niezwykle popularne. Wyroby tworzone na bazie bezglutenowych produktów odznaczają się kruchością, a ich smak stanowi świetne urozmaicenie diety osoby, która jest uczulona na składnik, znajdujący się w powszechnie uprawianych przez rolników zbożach. Najlepsze odpowiedniki pszennej mąki znaleźć można na stronie internetowej basiazsercem.pl.

Wytrawna baza wielu dań

Mąka gryczana jest jednym z tych produktów, który nie zawiera glutenu. Popularna „tatarka” ma charakterystyczną, ciemną barwę oraz nieco gorzkawy smak. Mąka gryczana stanowi doskonałe źródło wielu składników odżywczych, m.in. witamin z grupy B, magnezu oraz miedzi. Produkt zawiera także różnorodne wartości odżywcze, dzięki czemu jego regularne spożywanie poprawia pracę układu krążenia, zmniejszając przy tym stężenie glukozy w układzie krwionośnym. Mąka gryczana korzystnie wpływa także na kwas deoksyrybonukleinowy, chroniąc go przed wieloma uszkodzeniami. Właściwości zdrowotne tatarki od lat są doceniane przez wielu dietetyków. Zauważono, że mąka gryczana obniża stężenie cholesterolu we krwi, co jest szczególnie istotnie dla osób zmagających się z cukrzycą. Tatarka ma również niski indeks glikemiczny.

Wiele osób uważa, że produkty przygotowywane na bazie mąki pszennej mają najlepszy smak. O gustach się nie dyskutuje. Pewne jest jednak to, że warto czasem zmienić coś w swoich nawykach żywieniowych. Kupując produkty niezawierające białka roślinnego, dostarczamy swojemu organizmowi również innych cennych składników odżywczych. Warto zatem zwracać uwagę na to, co jemy.

Mniej glutenu w diecie – co zamiast mąki pszennej?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here